Het Avontuur Gaat Beginnen!

24 november 2009 - Sydney, Australië

Na een vier en halve maand hard studeren gaat het dan eindelijk beginnen. Onze studietijd zit erop, alle vriendjes en vriendinnetjes zijn allang op reis en daarom is het tijd voor ons om het appartement te verlaten en de wijde wereld in te trekken! Aankomende donderdag is het tijd om de camper op te halen (twee volwassenen en één kind tot 80 kg past erin) met koelkast en misschien muziek.

We (met we bedoel ik natuurlijk Niek en Ik) zullen beginnen in Sydney, maar zullen al snel onze weg vervolgen naar het Noorden. In eerste instantie was de bedoeling om rustig aan te doen en te stoppen ergen om de 200 kilometer, onze reis gaat namelijk ongeveer 6000 kilometer duren. Maar omdat we één Amerikaanse en twee Noorse vrienden hebben ontmoet (zowel in Fiji als in Sydney) zijn we genoodzaakt om eerst hun een bezoekje te brengen in Gold Coast en Surfers Paradise (ligt naast elkaar)! Het is nog niet helemaal duideljik, maar misschien gaat Trond (Noors) mee op de roadtrip.

Na deze korte tussenstop van ongeveer drie tot vier dagen gaan we naar Byron Bay om even bij te komen. We zullen onze weg vervolgen tot aan Brisbane, waar het Stereosonics festival plaatsvindt op 6 december met 20.000 feestvierders en beroemde DJ's. In Brisbane verblijven we een paar dagen om de stad en omgeving te verkennen om de weg te vervolgen naar Cairns, natuurlijk zijn er nog meer toeristische plekken om te verblijven, maar daar heb ik de ballen verstand van..

Nadat we Cairns op z'n kop hebben gezet zetten we onze reis voort naar Alice Springs, deze plaats ligt in het midden van Australië. Dit noemen ze hier de outback (het schijnt dat er jaarlijks een aantal toeristen het niet overleven in de outback), en ik hoop dat wij het wel heelhuids tot aan Alice Springs halen. Niet gerust, we zullen een EHBO pakketje met pleisters en jodium meenemen, je weet nooit welke vreemde wezens je tegenkomt in zo'n vreemd land.

In Alice Springs schijnt niet heel veel te doen te zijn, maar er ligt ergens op 400 kilometer van dat stadje (20.000 inwoners) een grote rots genaamd Uluru (Ayers Rock). Na een twee dagen deze steen te hebben gezien gaan we terug naar Alice Springs op 23 december om onze vlucht naar Sydney te halen.

Natuurlijk gaat dit een geweldig avontuur worden en zullen we jullie allemaal missen, maar omdat er waarschijnlijk geen interweb is langs onze route alvast een voorproefje van het verhaal :)

x

1. Tante Ineke en Ome Rens:
    hallo,
    hier een teken van leven uit Willemstad nb hoor
    geniet maar van je reis en we horen wel weer hoe het geweest is groetjes van ons Rens en Ineke
  2. Gaby:
    24 november 2009
    Wat moet ik zeggen: - naar zo veel hard werk - hebben jullie een hoop plezier en uitdagingen verdient ;-) Een heel goede tijd !
    Groetjes & dikke X
    Gaby
  3. Pappafrans:
    24 november 2009
    Hoi knul, inderdaad: na hard werken is het goed relaxen. maak er wat moois van en zorg dat je op 23 december nog wat geld over hebt om ons lekker op jouw verjaardag te verwennen :-)
    Je vader, ook de groeten aan Marleen en Niek
  4. Lisanne:
    24 november 2009
    Haha, aansteller met je hard studeren!
    Geen gekke dingen doen, geniet ervan want daarna kom ik je lekker vervelen!
    Doei broer, ik mis jou ook!
  5. Bram:
    25 november 2009
    Haha ik mis jou ook hoor! Mongol!
    Die 02-02 bbq komt helemaal goed, en dan hebben we ook nog onze jaarlijkse carnavalsbbq ;) we hebben immers een hoop bbqavonden in te halen!
    Kerel geniet van het hele avontuur en kom heel terug!
    x
  6. mamma:
    25 november 2009
    Hé Riessie,

Hier een advies van een toch ongeruste moeder! 6000 km het is me nogal wat, kijk goed uit jongens en niet te lang achter het stuur, beter iets langer rusten dan te lang sturen! Geniet verder nu moeten jullie echt gaan denken "on the road". Geniet verder en Ries laat wel wat van je horen, daar maak je je moeder heel blij mee.

Heel veel liefs en kissies van "the only one"
  7. marja pieters:
    26 november 2009
    Hoi Richard,

spannend weer een avontuur, grote kangaroes uit de weg gaan he!

Lekker op 23-12 in Sydney, nog net op tijd om voor X-Mas te shoppen want dat zul je vast wel gemist hebben!

Je Engels zal onderhand wel p e r f ec t zijn!

Leuk om af en toe te lezen dat het je goed gaat,

P. M. Sjef en Marja
  8. Alexander:
    30 november 2009
    Riek!

Gaat het dan nu écht beginnen?! Dacht aan je foto's en verhalen te zien dat je bent begonnen met het avontuur (lees feesten) en dan nu (eindelijk) gaat beginnen met de studie......
    Kom je nog wel een keertje terug of sla je daar wat aan de haak en blijf je je daar vermaken?! Zou niet eens zo'n gek idee zijn toch?!

Ben benieuwd naar je grote avontuur en bijbehorende belevenissen en ervaringen! Hou je facebook en je reislog in de gaten!

Heel veel plezier maatje!

Gr. Alexander
  9. esther wilson:
    19 december 2009
    Hoi Richard,

Hier even een berichtje van mij,ons. Van je moeder gehoord dat je te volgen ben met je reis door Australie via deze site. Echt te gek hoor. Diederik zit sinds kort in Hong Kong en daar ga ik met de kinderen kerst en oud en nieuw vieren. Dus inderdaad ook een hele trip. Ik wensjje alast een fijne verjaardag toe en een fijne kerst toe en een heel goed 2010 en doe ook de groetjes aan je vader Gaby en Lisanne. Tot snel Esther, Diederik, Lars en Sophie